„ UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ” - podsumowanie projektu
VIII I IX EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU „ UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ”
Celem projektu było wprowadzenie przedszkolaków w świat programowania i kodowania przy użyciu maty do kodowania oraz edukacyjnych robotów Ozoboot i Genibotem Projekt miał na celu rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, rozwiązywania problemów i kreatywności u dzieci. Zajęcia odbywały się w cotygodniowych odstępach. Omówiliśmy podstawowe pojęcia związane z programowaniem zanim dzieci zostały wprowadzone w świat robotyki. Zajęcia odbywały się przy użyciu maty do kodowania i kart pracy. Dzieci miały okazję eksperymentować z różnymi kodami i instrukcjami, które programowały ruchy robotów. Przedszkolaki uczyły się tworzyć sekwencje ruchów, zatrzymywać, skręcać i zmieniać kolory robotów. Ta interaktywna forma nauki programowania zapewniała dzieciom przyjemne doświadczenie i motywowała do dalszego eksplorowania. Podczas projektu dzieci miały również możliwość pracy w grupach, gdzie wspólnie rozwiązywały zadania i tworzyły własne projekty. Praca zespołowa sprzyjała współpracy, komunikacji i kreatywnemu myśleniu. Dzieci odkrywały, że istnieje wiele różnych sposobów na osiągnięcie zamierzonego efektu, co rozwijało ich umiejętność poszukiwania rozwiązań. W trakcie trwania projektu dzieci miały okazję zdobywać nowe umiejętności i doświadczenia. Poprzez zabawę i eksperymentowanie, Starszaki zwiększali swoją wiedzę na temat programowania, rozwijali zdolności logicznego myślenia, uczyli się rozwiązywania problemów i kreatywnego projektowania. Projekt zachęcał do próbowania, popełniania błędów i uczenia się na nich, co jest ważnym elementem rozwoju umiejętności technicznych i umysłowych.
Zabawy z Ozobootem i GeniBotem okazał się sukcesem. Dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach, angażowały się w zadania i wykazywały zainteresowanie programowaniem. Zdobycie podstawowych umiejętności kodowania na dywanie i współpraca w grupach przyniosły dzieciom wiele satysfakcji i radości. Projekt wpłynął również pozytywnie na rozwój ich umiejętności technicznych, logicznego myślenia i kreatywności.