Grupa Stokrotki

Stokrotki Grupa I
Wychowawcy:
mgr Halina Szlagor
mgr Beata Twardowska


"Klub Zdrowego Przedszkolaka”- zdrowo żyjemy, zdrowo rośniemy – to Wojewódzki Projekt Stacji sanitarno – epidemiologicznej. Głównym celem Projektu jest wspieranie prawidłowego rozwoju dzieci poprzez promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci przedszkolnych i ich rodziców. Działania projektowe mają na celu wzbogacenie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia, wykształcenie u nich postawy prozdrowotnej, nabycie określonych umiejętności oraz przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno-zdrowotnych. Zajęcia poruszają zagadnienia dot. profilaktyki chorób wirusowych przenoszonych drogą kropelkową, profilaktyki chorób zakaźnych, bezpiecznego korzystania ze słońca, profilaktyki chorób odkleszczowych, realizację programu edukacji antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas” oraz realizację ekologicznego programu dla przedszkoli „Skąd się biorą produkty ekologiczne”.

to jeden z największych ogólnopolskich programów edukacyjnych dla przedszkoli poświęcony tematyce ekologicznej, organizowany przez markę Kubuś. Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat. W ciągu 17 lat akcja objęła swoim zasięgiem już ponad 10 milionów dzieci. W tym roku po raz 17. dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych w całym kraju wezmą udział w zajęciach tematycznych, podczas których nauczą się troszczyć o środowisko naturalne, poznają podstawowe zasady ekologii i dowiedzą, dlaczego warto jeść owoce i warzywa oraz poznają korzyści płynące z ruchu.

Międzynarodowy Program ,,Kodowanie na dywanie” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Poprzez naukę kodowania można rozwijać wiele umiejętności w twórczy i atrakcyjny dla dziecka sposób. Przygoda z kodowaniem nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, nie wymaga też dostępu do specjalistycznego sprzętu.
W programie „Kodowanie na dywanie” naukę kodowania potraktowano jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. W przygotowanych propozycjach aktywności zabawy około programistyczne wplatane będą do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanego przez placówkę wyposażenia.
Elementy kodowania będą włączane do różnych edukacji, w tym matematycznej, społecznej, językowej, artystycznej… będzie można kodować wyłącznie offline, wykorzystując matę do kodowania, kolorowe klocki konstrukcyjne, kartki papieru, materiał naturalny lub łącząc aktywności unplugged z pracą z wykorzystaniem robotów edukacyjnych i sprzętu komputerowego.
Z programem „Kodowanie na dywanie” nauka podstaw programowania będzie dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i świetną zabawą a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym. Zajęcie prowadzi Pani Halina Szlagor

Innowacja „Z NAUKĄ ZA PAN BRAT” to i nauka, i zabawa przez eksperymentowanie i poznawanie reguł fizycznych i chemicznych, którymi kieruje się przyroda. Jako że dzieci ciągle potrzebują wsparcia procesów integracji sensorycznej, stąd program opiera się głównie na zmysłach – wzroku, węchu, słuchu. Realizacja tego programu zaspokoi dziecięce potrzeby oraz zachęci do myślenia, porównywania oraz uruchomi ich wyobraźnię. 
Program prowadzony będzie w grupie I od miesiąca października do miesiąca czerwca."

INNOWACJA „KOLOROWO MI NIECHAJ BIEGNĄ DNI”
„Kolorowo mi niechaj płyną dni ,
Na żółto niech słońce świeci
Niech raduje wszystkie dzieci,
Nade mną niebieskie niebo,
zieleń traw – więcej nie trzeba!
Jeszcze tylko na nos włożę
Me różowe okulary.
Świat się śmieje – nie do wiary!”(B.T.)
Innowacja ma na celu holistyczne zapoznanie się dzieci najmłodszych z barwami, nie tylko podstawowymi, które są przez małe przedszkolaki w mniejszym czy większym stopniu rozpoznawalne, oraz powiązanie tych barw z konkretnymi przedmiotami, nastrojami , zabawami czy muzyką. W każdym miesiącu jeden dzień będzie poświęcony konkretnej barwie, każde dziecko będzie proszone co najmniej o jeden element stroju w danym kolorze. Będziemy kojarzyć barwy z owocem – tym sposobem wzbogacać wiedzę dzieci i wrażliwość organoleptyczną; będziemy malować odpowiednią muzykę, poszukiwać danego koloru w przyrodzie, będziemy się bawić w odkrywców barwy na terenie przedszkola lub najbliższej bądź nawet dalszej okolicy.

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny “Z kulturą mi do twarzy” Edycja V (2025/2026)
Projekt ma na celu tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki. Ważną częścią tego projektu jest współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka, a także kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
 
                 
                            


 Bajka o emocjach - wstyd 😥😂
                        
                            Bajka o emocjach - wstyd 😥😂
                        
                     Codeweek🎲 u Biedronek🐞
                        
                            Codeweek🎲 u Biedronek🐞
                        
                     Wyzwanie kasztankowe🌰 - Biedronki🐞 grają na kasz...
                        
                            Wyzwanie kasztankowe🌰 - Biedronki🐞 grają na kasz...
                        
                     Witaminy🍎🍇🍏 - Stokrotki🌼 robią sok🧃
                        
                            Witaminy🍎🍇🍏 - Stokrotki🌼 robią sok🧃