Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Grupa Krasnale

Krasnale 😀 Grupa II

Wychowawcy:

mgr Barbara Bachlaj

mgr Agnieszka Kozaczka

nauczyciel wspomagający:

mgr Marzena Kuk

„CZUCIAKI Z KRAINY EMOCJI”  projekt wspierający rozwój inteligencji emocjonalnej.

 Podczas tej fascynującej całorocznej przygody spotkamy się z Czuciakami. Te małe stworzenia o intrygującej nazwie przybędą prosto z Krainy Emocji ze specjalną misją – pomogą nam poznać, zrozumieć i regulować nasze emocje.

 Dzieci wyruszą do Krainy Emocji, aby odkrywać tajemnice świata uczuć. A wszystko po to, aby w przyszłości być szczęśliwymi i świadomymi dorosłymi, którzy zdobędą umiejętności potrzebne do radzenia sobie z emocjami. W ramach realizacji projektu będziemy co miesiąc podejmować rozmaite aktywności. Bohaterem będzie wybrany Czuciak- stworek prezentujący daną emocję. To on pomoże dzieciom  lepiej ją poznać i zrozumieć. Mamy nadzieję, że dzieci zdobędą wiedzę i umiejętności , które pomogą im się odnaleźć w fascynującym , choć czasami w trudnym świecie uczuć i emocji.

Cele projektu:

- stwarzanie okazji do rozpoznawania i nazywania emocji;

- zachęcanie do lepszego poznawania siebie, aby odpowiednio zrozumieć zachowanie kierowane konkretnymi zachowaniami;

- wyposażanie w umiejętność regulowania emocjami;

- uświadamianie , że wszystkie emocje są ważne i potrzebne, ponieważ pomagają nam się odnaleść w codziennych sytuacjach;

- poznawanie różnorodnych sposobów na radzenie sobie z  emocjami, które są zbyt intensywne lub trwają zbyt długo;

- dbanie o dobre samopoczucie i pozytywne relacje z innymi;

Projekt realizowany w grupie Krasnale przez panią Barbarę Bachlaj.

"Klub Zdrowego Przedszkolaka”- zdrowo żyjemy, zdrowo rośniemy – to Wojewódzki Projekt Stacji sanitarno – epidemiologicznej. Głównym celem  Projektu jest wspieranie prawidłowego rozwoju dzieci poprzez promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci przedszkolnych i ich rodziców. Działania projektowe mają na celu wzbogacenie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia, wykształcenie u nich postawy prozdrowotnej, nabycie określonych umiejętności oraz przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno-zdrowotnych. Zajęcia poruszają zagadnienia dot. profilaktyki chorób wirusowych przenoszonych drogą kropelkową, profilaktyki chorób zakaźnych, bezpiecznego korzystania ze słońca, profilaktyki chorób odkleszczowych, realizację programu edukacji antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas” oraz realizację ekologicznego programu dla przedszkoli „Skąd się biorą produkty ekologiczne”.

to jeden z największych ogólnopolskich programów edukacyjnych dla przedszkoli poświęcony tematyce ekologicznej, organizowany przez markę Kubuś. Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat. W ciągu 17 lat akcja objęła swoim zasięgiem już ponad 10 milionów dzieci. W tym roku po raz 17. dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych w całym kraju wezmą udział w zajęciach tematycznych, podczas których nauczą się troszczyć o środowisko naturalne, poznają podstawowe zasady ekologii i dowiedzą, dlaczego warto jeść owoce i warzywa oraz poznają korzyści płynące z ruchu.

Międzynarodowy Program ,,Kodowanie na dywanie” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Poprzez naukę kodowania można rozwijać wiele umiejętności w twórczy i atrakcyjny dla dziecka sposób. Przygoda z kodowaniem nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, nie wymaga też dostępu do specjalistycznego sprzętu.

W programie „Kodowanie na dywanie” naukę kodowania potraktowano jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. W przygotowanych propozycjach aktywności zabawy około programistyczne wplatane będą do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanego przez placówkę wyposażenia.

Elementy kodowania będą włączane do różnych edukacji, w tym matematycznej, społecznej, językowej, artystycznej… będzie można kodować wyłącznie offline, wykorzystując matę do kodowania, kolorowe klocki konstrukcyjne, kartki papieru, materiał naturalny lub łącząc aktywności unplugged z pracą z wykorzystaniem robotów edukacyjnych i sprzętu komputerowego.

Z programem „Kodowanie na dywanie” nauka podstaw programowania będzie dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i świetną zabawą a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym. Zajęcia prowadzi Barbara Bachlaj.