Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Motylki - Grupa II

Motylki - Grupa II

Wychowawcy:

mgr Halina Szlagor

mgr Beata Twardowska

Nauczyciel  wspomagający:

mgr Magdalena Suwart - Gałuszka

Nasze Projekty:

„Program Kreatywnego Umuzykalniania. Kreatywność budzi w nas muzyka” to autorski
program Katarzyny Halasz i Anny Plewa. 

Program ma przybliżać dzieciom muzykę klasyczną, przedstawioną w prosty
i przystępny sposób, a także motywować do własnej kreatywności. Tak by dziecko
uwierzył w to, że może być twórcze i kreatywne, a muzyka jest do tego idealnym
narzędziem.

Celem Programu jest umuzykalnianie dzieci przy wykorzystaniu metody pracy z
muzogramami- usystematyzowanym i uporządkowanym szeregiem znaków graficznych,
opracowanym i kreślonym zgodnie z przebiegiem konkretnego utworu muzycznego.

Szczegółowe cele Programu:
- Uświadamianie roli edukacji muzycznej w kształceniu najmłodszych dzieci,
- Popularyzacja muzyki klasycznej,
- Rozpowszechnianie świadomości na temat wieloaspektowego wpływu muzyki na rozwój dzieci,
- Propagowanie Muzogramów® oraz ich wszechstronnego wpływu na rozwój i kształcenie dzieci.

Program będzie realizowany w Grupie II Motylków przez Halinę Szlagor .

„Z NAUKĄ ZA PAN BRAT” - innowacja 

Wiek przedszkolny to najbardziej optymalny czas do odkrywania, przeżywania i poznawania tajemnic najbliższego otoczenia. Dzieci są ciekawe świata, chętne do odkrywania otaczającego je świata. Działania badawcze budzą w dziecku poczucie bycia sprawcą, rozbudzają kreatywność, co pozwala poszerzać wiedzę już na przedszkolnym starcie. Dzieci wzbogacają swoją wiedzę, doskonalą swoje umiejętności praktyczne w obcowaniu z otaczającym je światem poprzez obserwację i działanie w eksperymentach. Innowacja „Z NAUKĄ ZA PAN BRAT” to nauka i zabawa przez eksperymentowanie i poznawanie reguł fizycznych i chemicznych, którymi kieruje się przyroda. Jako że dzieci ciągle potrzebują wsparcia procesów integracji sensorycznej, stąd opiera się głównie na zmysłach – wzroku, węchu i słuchu. Realizacja tej innowacji zaspokoi dziecięce potrzeby oraz zachęci do myślenia, porównywania, uruchomi ich wyobraźnię. Będzie ona  prowadzona  w grupie II od października do czerwca. 

INNOWACJA METODYCZNA „Z ANGIELSKIM PRZEZ EUROPĘ”

Umysł dziecka w wieku przedszkolnym szybciej i skuteczniej przyswoi sobie nowy materiał, jeśli zostanie on przekazany w atrakcyjnej formie zabawy, podczas której przynajmniej kilkakrotnie powtórzy ono wprowadzane słowa lub struktury zdaniowe. Innowacja zakłada ponadto podanie silnej motywacji – w podróży dziecko będzie potrafiło porozumieć się z obcojęzycznym rówieśnikiem w języku angielskim, ponadto pozna niektóre elementy kultury charakterystyczne dla danego kraju, jaki poznaje w poszczególnych miesiącach roku szkolnego. Dzieci uczą się dużej ilości wierszy i piosenek, dzięki czemu w przyszłości potrafią sobie przypomnieć nie tylko poszczególne słówka, ale i całe wyrażenia. W ciągu roku szkolnego dzieci „podróżują do sześciu krajów europejskich”, w ramach tych „podróży” poznają poszczególne bloki słownictwa. Poznane wyrażenia i zwroty wykorzystują do odegrania scenek rodzajowych, np. zakupy w sklepie, wycieczka do ZOO, zachowanie się na przyjęciu urodzinowym czy z okazji Świąt, zachowanie się w obcym mieście, poznawanie nowych osób, prowadzenie rozmów telefonicznych itp. Zajęcia w ramach będą prowadzone w grupie II od miesiąca października do miesiąca czerwca.

 „Mały kucharz” - innowacja pedagogiczna 

Prawidłowe żywienie ma ogromny wpływ na zdrowie i rozwój dziecka w wieku przedszkolnym, którego organizm intensywnie się rozwija. Jakość jedzenia i jego rodzaj oraz prawidłowe nawyki żywieniowe są podstawą w zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym m.in. otyłości u dzieci. Przyzwyczajenia żywieniowe ulegają obecnie szybkim zmianom i są to, niestety zmiany w złym kierunku. Dlatego konieczne jest podejmowanie działań na rzecz korygowania przyzwyczajeń i kształtowania właściwych nawyków żywieniowych przedszkolaków. Nie jest to zadanie łatwe, ale możliwe poprzez realizację programu edukacji kulinarnej „Mały kucharz”. Program ten wzbogaca ofertę edukacyjną przedszkola. Łączy treści edukacyjne z różnych obszarów podstawy programowej i uwzględnia treści wykraczające poza podstawę programową. Program promuje aktywne metody nauczania i wychowania. Wprowadza korzystne zmiany w procesie budowania jakości pracy przedszkola, a także angażuje i integruje społeczność przedszkola. „Mały kucharz” to dla przedszkolaków zabawa i wielka przygoda, których efektem będą właściwe nawyki żywieniowe.