Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Motyle - Grupa III

Motylki - Grupa III

Wychowawcy:

mgr  Halina Szlagor

mgr  Agnieszka Kroczek

mgr  Natalia Janica

Nauczyciel  wspomagający:

mgr Magdalena Suwart - Gałuszka

Nasze projekty:

Ogólnopolski Program ,,Kodowanie na dywanie” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Poprzez naukę kodowania można rozwijać wiele umiejętności w twórczy i atrakcyjny dla dziecka sposób. Przygoda z kodowaniem nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, nie wymaga też dostępu do specjalistycznego sprzętu.

W programie „Kodowanie na dywanie” naukę kodowania potraktowano jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. W przygotowanych propozycjach aktywności zabawy około programistyczne wplatane będą do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanego przez placówkę wyposażenia.

Elementy kodowania będą włączane do różnych edukacji, w tym matematycznej, społecznej, językowej, artystycznej… będzie można kodować wyłącznie offline, wykorzystując matę do kodowania, kolorowe klocki konstrukcyjne, kartki papieru, materiał naturalny lub łącząc aktywności unplugged z pracą z wykorzystaniem robotów edukacyjnych i sprzętu komputerowego.

Z programem „Kodowanie na dywanie” nauka podstaw programowania będzie dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i świetną zabawą a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym.

W roku szkolnym 2024/2025 nasze przedszkole bierze udział w projekcie "Angielski jest funtastyczny!" Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego “Angielski jest funtastyczny!” jest pokazanie uczniom, jak ważna w naszych czasach jest znajomość języka angielskiego, rozbudzenie zainteresowania krajami anglojęzycznymi oraz zapoznanie dzieci i nauczycieli z ideą dwujęzycznego nauczania. Autorką projektu jest Angelika Fronia - nauczycielka przedszkola i języka angielskiego. Projekt powstał na bazie własnych doświadczeń i obserwacji. Projekt jest zgodny z obowiązującą Podstawą programową wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, a także z siódmym i ósmym kierunkiem polityki oświatowej MEiN na rok 2024/2025

"Klub Zdrowego Przedszkolaka”- zdrowo żyjemy, zdrowo rośniemy – to Wojewódzki Projekt Stacji sanitarno – epidemiologicznej. Głównym celem  Projektu jest wspieranie prawidłowego rozwoju dzieci poprzez promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci przedszkolnych i ich rodziców. Działania projektowe mają na celu wzbogacenie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia, wykształcenie u nich postawy prozdrowotnej, nabycie określonych umiejętności oraz przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno-zdrowotnych. Zajęcia poruszają zagadnienia dot. profilaktyki chorób wirusowych przenoszonych drogą kropelkową, profilaktyki chorób zakaźnych, bezpiecznego korzystania ze słońca, profilaktyki chorób odkleszczowych, realizację programu edukacji antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas” oraz realizację ekologicznego programu dla przedszkoli „Skąd się biorą produkty ekologiczne”. 

Organizatorem Projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska, natomiast jego patronatami są Minister Edukacji Narodowej i Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy. Projekt trwać będzie cały rok i jest podzielony na dwa etapy: jesienny oraz wiosenny. Jest on skierowany do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, ponieważ dzieci w tym wieku dzieci wyrabiają nawyki żywieniowe.

Głównym celem tego projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych. Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.